رسالة من شريف إكرامي لـ «رمضان صبحي» بعد تبرئته من المنشطات .. تعرف عليها

وجه حارس مرمى بيراميدز شريف إكرامي، خلال الساعات الأولى من صباح اليوم الأربعاء،  رسالة إلى زميله في الفريق الأول لكرة القدم بالنادي رمضان صبحي، بشأن أزمة المنشطات.

رفعت المنظمة المصرية لمكافحة المنشطات (النادو) الإيقاف عن رمضان صبحي لاعب الفريق الأول لكرة القدم بنادي بيراميدز ومنح حرية المشاركة في المباريات.

وفي السياق ذاته أكدت المنظمة في بيان لها إنها تلقت مساء الثلاثاء قرار لجنة الاستماع بالمنظمة المصرية لمكافحة المنشطات في قضية اللاعب بشأن ارتكابه مخالفتين للقواعد المصرية لمكافحة المنشطات، وهما استخدام أو محاولة استخدام وسيلة محظورة، والتلاعب أو محاولة التلاعب بأي جانب من عملية الكشف عن المنشطات، وذلك بناء على تقرير معمل برشلونة الذي نص على«اكتشاف غير نمطي».

ومن جانبه كتب شريف إكرامي عبر حسابه الشخصي على مواقع التواصل الاجتماعي «إكس»: «من أول يوم قولتلك مش هتكون كبش فدا.. مش هتكون كبش فدا للعشوائية والتخبط والجهل باللوائح.. مش هتكون كبش فدا للمسئولين الهواة..المسئولون غير المسئولين وغير المؤهلين..أنت مكمل يا رمضان وهتكمل في طريقك .. لأن اللي ربنا سَنَده محدش، هيقدر عليه..وعشان للأسف في الدنيا، مش كل اللي بيغلط بيتحاسب .. بس المرة دي، كل اللي غلط هيتحاسب .. مبروك ظهور الحقيقة يا حدوتة».

يمين الصفحة
شمال الصفحة